Toekomst van radioreclame

Adverteerders geven massaal geld uit aan Google en Facebook. Waarom keren zij terug naar de radio? En wat is de toekomst van radioreclame? De netto radioreclame-omzet over 2016 bedroeg 224,8 miljoen euro, waarvan 12,2 miljoen naar non-spot bestedingen ging als branded content. Als voorbeeld hoor je een oude maar zeer unieke branded-content case van Yorin FM en U2. Daarnaast blikken we terug op de Radiodays Europe in Amsterdam.

DRP 3

In podcast #3 is Liedewij Hentenaar te gast, directeur van het RAB (Radio Advies Bureau). RAB is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations. Ook te gast is Arthur Hoogendijk, Arthur is CEO van The Media Exchange, het eerste automated trading platform voor digitale radio in Nederland. Ik praat met Liedewij en Arthur over trends als gepersonaliseerde reclame, bereik en data.

Ook hoor je wat de best beluisterde online themazender is en hoor je wat de status is van nieuwe meetmethode nationaal luisteronderzoek. Kortom, genoeg redenen om je in een uur bij te laten praten over trends en innovaties in de radio branche.

Abonneer via Itunes of RSS

Shownotes

      • 5:08  – Nieuws en opinie met radiocoach Pierre Papa over o.a. draadloze headsets
      • 7:25  – Podcast luistertip; verdwenen fitness leraar Richard Simons uit LA
      • 10:10 – Uitdagingen voor BBC Radio 1 en NPO 3FM
      • 13:12 – Voice assistants als Google Home en Amazone Alexa icm radio
      • 15:40 – Terugblik op Radiodays Europe in Amsterdam
      • 24:18 – Wat doet personalized advertising van The Media Exchange
      • 29:22 – Trends in advertising
      • 43:10 – Branded content ontwikkelingen (Case Yorin FM en U2)
      • 51:40 – Status nieuwe luistermethode Nationaal Luister Onderzoek
      • 54:15 – Wat is de best beluisterde online commerciële radiozender?
      • 56:30 – Waar staat de radio in 2025?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *