Hoe scoren radiozenders op social media in 2017?

Sinds de start in januari 2017 monitort De Radio Podcast iedere maand de social-media prestaties van radiozenders die zich op jongeren richten. ‘Jongeren luisteren geen radio meer’ lees je steeds vaker op social media. Nu blijkt uit luistercijfers dat jongeren wel degelijk nog naar de radio luisteren, alleen is de gemiddelde luistertijd korter geworden.

Dit bevestigd het belang van social-media als middel om met de luisteraar in contact te blijven. Welke toegevoegde waarde en service kan je bieden aan jongere luisteraars? Podcast #4, in april 2017, ging over online trends, inclusief een analyse hoe de radiozenders Qmusic, 538, SLAM! NPO 3FM en FUNX scoren op social-media. Hieronder lees je een analyse over heel 2017.

PODCAST EN ONDERZOEK NAAR ONLINE TRENDS

Sinds januari 2017 zijn de social-media prestaties iedere maand op basis van openbare data bijgehouden. De radiozender met de grootste online following over de verschillende kanalen blijft NPO 3FM, gevolgd door Radio 538 die de publieke radiozender op de hielen zit.

Social media radio grootste following 2017

Twitter-accounts van radiostations blijken een aanzuigende werking hebben op fake-volgers. Vooral NPO 3FM en Qmusic beschikken over een groot aantal fake volgers op dit medium.

Wil je op de hoogte blijven van de social-media prestaties van de verschillende radiozenders. Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief.