PODCAST EN ONDERZOEK NAAR ONLINE TRENDS

Podcast #4 gaat over online trends, daarnaast resultaten van de social-media monitor. Radiozenders worden steeds meer 360 graden entertainment merken. Aanwezig zijn op alle platformen is de praktijk van nu, maar wat vandaag trending is kan morgen achterhaald zijn. Er is geen goed of fout. Het belangrijkste, hoe zorg je ervoor dat je bent op de plekken waar je publiek is?

DE RADIO PODCAST SOCIAL MEDIA ONDERZOEK

Ben je als radiomerk trendvolgend of trendsettend op de diverse platformen? En, bij de keuzes die je maakt, welke strategie ligt daaraan ten grondslag? Bijvoorbeeld over je publiek centraal stellen. Daar praat ik over met manager Content en Concepts van Qmusic Jos Eggink.

Beluister hier podcast #4

Abonneer via Itunes of RSS

Shownotes

      • 2:40 – Nieuws en opinie met radiocoach Pierre Papa over o.a. Roman Kemp, de nieuwe ochtendjock bij Capital
      • 7:00 – Royals en radio
      • 14:55 – Adam Curry Podcaster Pro
      • 18:22 – Podcast luistertip; Man met de Microfoon
      • 21:50 – Introductie Jos Eggink
      • 29:40 – You make us Q – de luisteraar centraal
      • 36:00 – Online video en kanaal keuzes
      • 51:00 – Branded content case McDonalds
      • 42:50 – 5 jaar Mattie & Wietze op naar de 10?
      • 57:40 – Rol van Qmusic app en memberships
      • 01:03 – Waar staat de radio in 2025?

Social-Media monitor jongerenzenders

Sinds januari monitort De Radio Podcast iedere maand de social-media uitingen van radiozenders die zich onder meer op jongeren richten. De social-media prestaties van de zenders zijn iedere maand op basis van openbare data bijgehouden.

DE RADIO PODCAST SOCIAL MEDIA MONITOR GROOTSTE ONLINE FOLLOWING

DE RADIO PODCAST SOCIAL MEDIA MONITOR FACEBOOK COMMUNITY

DE RADIO PODCAST SOCIAL MEDIA MONITOR FACEBOOK IPM

DE RADIO PODCAST SOCIAL MEDIA MONITOR INSTAGRAM

DE RADIO PODCAST SOCIAL MEDIA MONITOR INSTAGRAM IPM

DE RADIO PODCAST SOCIAL MEDIA MONITOR YOUTUBE COMMUNITY

DE RADIO PODCAST SOCIAL MEDIA MONITOR YOUTUBE VIEWS

DE RADIO PODCAST SOCIAL MEDIA MONITOR SPOTIFY

DE RADIO PODCAST SOCIAL MEDIA MONITOR TWITTER

Wat opvalt:
  • NPO 3FM heeft bij elkaar opgeteld de meeste volgers van alle zenders, dit geldt o.a. voor Spotify en Instagram. Echter is de groei van de diverse social kanalen marginaal, waarbij de interactie met de 333.000 volgers op Facebook resulteert in de laagste IPM (aantal, shares likes en comments) van de gemeten jongerenzenders
  • 538 volgt op een 2e plaats qua volgers op de diverse kanalen en maak een sterkte groei door. De zender groeit over de afgelopen vier maanden gezien het sterkst op Facebook en Instagram en heeft tevens het meest aantal views op Youtube, namelijk 82 miljoen!
  • Qmusic heeft de grootste Facebook community en de hoogste IPM (aantal, shares likes en comments). Op Instagram scoort de zender ook goed. Op Youtube ligt nog terrein winst
  • SLAM! heeft de grootste Youtube community. De best bekeken video van Martin Garrix op Koningsdag heeft 48 miljoen weergaven. Op Youtube groeit de zender het hardst gevolgd door Instagram
  • NPO FUNX heeft, na Qmusic, de hoogste IPM rate op Facebook

Heb je vragen tips of opmerkingen, stuur een mailtje via het formulier.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *